"Jeg skammer meg over å være muslimsk araber."

Fra Ordetogisrael.no/
25. april 2011.

Utenriksdepartementet i Israel mottok sist lørdag et brev fra en irakisk mann, som forteller at han skammer seg over å være araber og muslim. "Jeg og mine medborgere er blitt hjernevasket til å være mot Israel," forteller han.

Brevet fra irakeren ble sist lørdag offentliggjort på det israelske utenriksdepartements arabisksprogelige nettsted, som er tilgjengelig over hele verden. Han skriver i sitt brev at han som en arabisk muslim skammer seg over Hamas´grusomme angrep på israelske sivile.

"I lang tid har vi som arabiske muslimer blitt hjernevasket under Saddam Husseins regime til å tro at israelere er farlige barbarer. Nå ser jeg imidlertid at mange arabere ble massakrert på en elendig og skammelig måte av sunni-og sjiamuslimske ledere", heter det i brevet. Brevets forfatter fortsatte med å si at hans åpenbaring kom, etter at han var vitne til at israelske leger behandlet og reddet livet til en palestinsk jente.

"Det som fanget min oppmerksomhet, var det israelske sykehuset som behandlet den palestinske jenta som led av en kreftsvulst. Jeg har også sett filmen "Pianisten" om den jødiske pianisten som led sterkt i tiden under Hitler," forteller han i brevet. Mannen sier videre at han har begynt å studere jødisk historie, og at han håper etterhvert å kunne besøke Israel "for å beseire frykten innprentet i meg på grunn av hjernevaskingen i terrorstaten Irak."

"Etter å ha sett terroren i Irak og terroren utført av Hamas og palestinerne mot meg har jeg blitt skamfull over å være en arabisk muslim. Men jeg er fortsatt beæret over å samarbeide med bedrifter i Irak," avslutter han i sitt brev til det israelske utenriksdepartement.

Kilde: http://www.ordetogisrael.no/index.php?id=view-news&news_id=772&PHPSESSID=03ae92e35f575e55d2daae38576f1e86