Arabiske medier siger, Wikileaks er en "israelsk sammensværgelse".

Fra News that matters.
8. januar 2011.
Af Aron
.

En ny konspirationsteori er opstået i arabiske medier, nemlig at WikiLeaks arbejder sammen med den israelske efterretningstjeneste.

I rapporten hævdes, at grundlæggeren af og direktøren for WikiLeaks, Julian Assange har indgået en aftale med Israel og "den Israelske Lobby" om at tilbageholde dokumenter, der kan genere den jødiske stat, og at det er grunden til, at Israel hidtil er blevet forskånet for større beskyldninger. Da den israelske ambassade blev konfronteret med artiklen, sagde de blot: "Vi kommenterer ikke på sådanne latterlige påstande."

Ben Cohen, direktør for American Jewish Committee, understreger yderligere det faktum, at Assange's WikiLeaks repræsentant i Rusland, Israel Shamir, er en velkendt Holocaustbenægter, kendt for at sprede anti-israelske løgne fra sit hjem i Sverige. "Tanken om, at WikiLeaks er i ledtog med israelerne, undergraves derfor enormt af forholdet til Shamir."

Kilde, ICEJ Nyheder
--------------------------------
Kommentar fra News that matters:

Som jeg har sagt før, er den arabisk/muslimske verden nødt til at forklare, hvorfor de er så langt bagefter resten af verden i social udvikling, uddannelse, teknologi, etc. – mon det forklarer, hvorfor de tror på sådanne absurde konspirationsteorier. Koranen fortæller dem, at de skal være på toppen, men når de ser sig omkring, ser de, at de er på bunden, og så har de brug for en forklaring.

Esaj 6:8
”Da hørte jeg Herren sige: »Hvem skal jeg sende? Hvem vil gå bud for os?« Jeg svarede: »Her er jeg, send mig!«
---------------------------------------
Kilde: http://ivarfjeld.wordpress.com/2011/01/08/arab-media-says-wikileaks-is-an-%e2%80%9cisraeli-conspiracy%e2%80%9d/