Israelvennen David Wilkerson er død.

Fra Ordetogisrael.no/
1. maj 2011.

Israel har mistet en meget kjær venn og støttespiller, idet David Wilkerson, pastor i Times Square Church i New York døde i en tragisk bilulykke i nærheten av Dallas i Texas sist onsdag.

David Wilkerson er kanskje best kjent i utlandet for sin bok fra 1963 "The Cross og Switchblade," som beskriver hans tidligere års arbeide blant narkomane og gjengmedlemmer i New York. Boken ble til slutt filmet med Pat Boone i hovedrollen og andre kjente filmskuepillere i andre roller.

Wikerson ble som en kristen en sterk venn og støttespiller for den jødiske stat, og har ved flere anledninger talt og arbeidet aktivt for det jødiske folk og staten Israels. Under krigen i Irak kom han med følgende uttalelse: "Jeg forkynte om Saddam Husseins fall, og advarte vår president at for vår Gud dreier alt seg om Israel. Olje er ikke den største bekymringen. Saddam planla å ødelegge Israel med hjelp fra andre arabiske nasjoner. Saddam Hussein er en sta person, og jeg er takknemlig for at Gud ga vår president denne sterke overbevisning om å redde Israel fra ham. Det er derfor jeg kaller på de amerikanske kristne til å be for vår president daglig og også til å be mot antisemittismen som fortsatt eksisterer i kirken. Gud advarte meg da jeg opprettet menigheten Times Square Church, at vi alltid må være trofaste mot Israel. Og jeg har alltid stått med Israel, noe som burde være en selvfølge for alle kristne."

I et intervju i London for noen år siden uttalte Wilkerson: "Jeg har lest Koranen, og jeg er sikker på at denne boken er vranglære. Islam er en ødeleggende religion. Jeg synes det er rart at evangeliske predikanter ikke forstår at Gud ikke kan bryte sin pakt med Israel. Gud gav Løfteslandet til Israel, og hver nasjon som ønsker å ødelegge Israel vil bli straffet. Jeg har ofte blit kritisert av kristne kollegaer for mitt sterke Israelvennskap, men solidariteten med det jødiske folk betyr svært meget og er meget verdifullt for meg. Gud har lovet å beskytte sitt folk. Han har laget en pakt og gitt dem det lovede land. Han satt landets grenser, og han vil ivareta dem. Jeg ser ikke et realistisk håp om fred, fordi jeg ikke kan forestille meg at Israel vil gi fra seg de jødiske bosettingene som araberne krever. Araberne sier også detl ikke vil bli fred uten Øst-Jerusalem som hovedstad i en palestinsk stat. Men det er strengt mot Guds vilje. Hvis verden lar Jerusalem bli delt, vil den komme til å få sin straff."

Kilde:
http://www.ordetogisrael.no/index.php?id=view-news&news_id=778&PHPSESSID=fed64465daee62e2baa78ad9e6197197