Fejlagtig brug af profeti om Egypterne.

News that matters.
04.02.11.

Er Egypterne "Guds folk"? Hvornår var de det, eller vil de blive det, når Messias vender tilbage?

Som kristen-zionist ser jeg mange af mine brødre bruge nedenstående tekst fra Esajas for at forklare, at "Egypten vil blive løftet op i herlighed." En af de forkyndrer, der skriver denne type budskaber, er Malcolm Hedding, den administrerende direktør for Den Internationale Kristne Ambassade i Jerusalem.

Esaj 19:23-25:"På den dag skal der være en vej fra Egypten til Assyrien. Assyrerne skal komme til Egypten og egypterne til Assyrien. Og egypterne skal dyrke Herren sammen med assyrerne. På den dag skal Israel, som den tredje sammen med Egypten og Assyrien, blive til velsignelse midt på jorden. Hærskarers Herre skal velsigne dem og sige: »Velsignet være mit folk Egypten, mine hænders værk Assyrien og min ejendom Israel.«

"Velsignet være Ægypten mit folk", er en profeti, der blev opfyldt for 1.500 år siden. I 500 e.Kr. var der en hovedvej fra Egypten gennem Israel til Assyrien. Det var under det Kristne Østlige Byzantinske riges regeringstid. Egypterne blev sat fri fra hedenske undertrykkere, og deres nye regenter var kristne - i nogen tid.

At anvende denne profeti fra Esajas på Jesu tusindårige regeringstid er at slette 1.400 år med Islam. Før den falske profet Muhammed kom og bedrog Ismael’s sønner og døtre, var de "Guds folk".

Men efter at Islam overtog Den arabiske Verden, har disse nationer opfostret børn af den onde, tilhængere af ørken-dæmonen "allah."

Mange Evangeliske Kristne kender ikke kortet over det Byzantinske rige, og den gamle hovedvej i Mellemøsten. (Se kortet øverst)

Efter det hedenske Romerske imperium faldt i 476 e.Kr., blev Jerusalem regeret af flere kristne konger i en håndfuld generationer. Så kom Islam’s overtagelse, og i 1099 e.Kr. kom det anti-kristelige pavedømmes regering.

At påstå, at nutidens egyptere ved Jesu genkomst vil blive hyldet som "mit folk", er i min forståelse af Skriften og historien en fejlagtig og farlig udnyttelse af det profetiske ord.

Hvem byggede hovedvejen fra Alexandria til Damaskus?

Var der en tid, hvor både Egyptere, Jøder og Syrere tilbad Jesus og kongen, idet de boede i samme stat?


Den pågældende hovedvej blev bygget af det Romerske imperium. Da de Byzantinske konger kom til magten, tilbad befolkningen i Egypten samt Assyrerne ”Kongen over Kongerne” sammen. De boede i samme Kongerige, der også omfattede Jerusalem, ligesom Esajas havde skrevet det 1000 år tidligere.

Skrevet af Ivar

Kilde: http://ivarfjeld.wordpress.com/2011/02/04/faulty-use-of-prophecy-by-christian-zionists/